ΚΑΛΩΣΗΡΘΑΤΕ ΣΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ - Π.Ε. ΞΑΝΘΗΣ --- WELCOME TO THE BLOG OF PRIMARY SCHOOL OF STAVROUPOLI - RU XANTHI - GREECE
"ΔΙΠΛΑ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΣΟΙ ΕΜΑΘΑΝ ΓΡΑΜΜΑΤΑ"

Αρχειοθήκη ιστολογίου

14 Ιουνίου 2022

Απολογισμός Δ' θεματικού κύκλου Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

Α' ΤΑΞΗ

Δ΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΜΕ ΤΙΤΛΟ (ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΤΙΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟΝ Η/Υ)

 Ο συγκεκριμένος θεματικός κύκλος ολοκληρώθηκε από την α΄ τάξη με αρκετή επιτυχία. Καταφέραμε να πετύχουμε τους περισσότερους στόχους που θέσαμε αρχικά. Τα παιδιά στο εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου μας ήρθαν σε επαφή με εκπαιδευτικά λογισμικά, έμαθαν καινούρια πράγματα και διασκέδασαν με τη βοήθεια της τεχνολογίας.

Αρχικά ασχοληθήκαμε με τα εκπαιδευτικά ηλεκτρονικά λογισμικά “Γλώσσα Α - Β ΄ Δημοτικού” και “Μαθηματικά Α - Β ΄ Δημοτικού”,  όπου μέσα από διασκεδαστικά ηλεκτρονικά παιχνίδια έλεγξαν τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει αυτή τη σχολική χρονιά στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά. Έπειτα φτιάξαμε δικά μας κόμικς με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής εφαρμογής “Storyboardthat.com”. Στη συνέχεια είδαμε ενημερωτικά βίντεο και συζητήσαμε για το τι πρέπει να προσέχουν όταν χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Τέλος, δημιουργήσαμε το δικό μας κουίζ με τη βοήθεια της ηλεκτρονικής εφαρμογής “Wordwall”.

Οι μαθητές με το πέρας του συγκεκριμένου θεματικού κύκλου κατάφεραν να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους, να ενισχύσουν τη δημιουργικότητα τους, και να καλλιεργήσουν πρακτικές ψηφιακού γραμματισμού καθώς και τη κριτική τους σκέψη. Επιπρόσθετα, αναπτύχθηκε μεταξύ τους πνεύμα συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και αμφίδρομης επικοινωνίας. (Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μπλαχάβα Φανή)


                                                                            Β' ΤΑΞΗ

ΤΙΤΛΟΣ: «Στην τσέπη χαρτζιλίκι»

ΣΤΟΧΟΘΕΣΙΑ : - Δεξιότητες 21ου αιώνα

                          -Εξοικείωση με χρηματικές δοσοληψίες, καταναλωτισμό και αποταμίευση

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ:

·         «Μέθοδοι πληρωμής»

·         «Εισόδημα»

·         «Έχω ανάγκη- χρειάζομαι»

·         «Ξοδεύω»

·         «Προϋπολογισμός»

                                                         ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Οι μαθητές κατέκτησαν και αξιοποίησαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που αναπτύχθηκαν στο συγκεκριμένο θέμα (έπαιξε μεγάλο ρόλο και το γεγονός ότι ήταν κάτι γνώριμο και χειροπιαστό για αυτούς καθώς χρησιμοποιούν χρήματα στην καθημερινή τους ζωή) . Έγιναν όλα τα εργαστήρια που είχαν προγραμματιστεί. Οι μαθητές σε συνδυασμό και με τα σχολικά μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών κατανόησαν τις έννοιες των χρημάτων, των πληρωμών, των εξόδων καθώς και την κατηγοριοποίηση των αναγκών και των επιθυμιών. Συνεπώς, ήταν ένα πετυχημένο εργαστήριο. (Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Μπατζοπούλου Μαρία)


Γ' ΤΑΞΗ

Γνωριμία με επαγγέλματα

Πρώτα, ασχοληθήκαμε με διάφορα επαγγέλματα των περασμένων δεκαετιών, που σήμερα έχουν χαθεί, όπως, ο νερουλάς, ο παγοπώλης, ο αμαξάς, ο πεταλωτής και ο τσαγκάρης και είδαμε τις συνθήκες ζωής εκείνης της εποχής.

‘Υστερα, ασχοληθήκαμε με τη σύγχρονη εποχή και τις αλλαγές που έχουν γίνει σε όλα τα επαγγέλματα: στη γεωργία, στην κτηνοτροφία, στις διάφορες υπηρεσίες, στη βιομηχανία. Μιλήσαμε για επαγγέλματα των τελευταίων ετών σε σχέση με την τεχνολογία και τη νέα ψηφιακή εποχή, όπως, ο προγραμματιστής Η/Υ ή ο γραφίστας.

Ασχοληθήκαμε και με τα προβλήματα του περιβάλλοντος, την πράσινη ενέργεια και τα νέα επαγγέλματα, όπως, ο μηχανικός περιβάλλοντος ή ο τεχνικός μόνωσης- θέρμανσης.

Τα παιδιά έδειξαν αρκετό ενδιαφέρον, ειδικά, για διάφορα σύγχρονα επαγγέλματα. (Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Τσουγκάς Ιωάννης)


Δ' ΤΑΞΗ

ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΖΟΜΑΙ – ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ

STEM – ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ

Θέμα « Τα ρομπότ στην Υπηρεσία της Ανακύκλωσης ΄»

Δεξιότητες στόχευση του εργαστηρίου ρομποτικής.

Εισάγει τους μαθητές στο κόσμο του προγραμματισμού και ταυτόχρονα αποτελεί ένα βιωματικό εργαλείο προσέγγισης και κατανόησης των θετικών επιστημών {μαθηματικά,φυσική,μηχανική}.

Αναπτύσσει το Ερευνητικό Πνεύμα και την Κριτική Σκέψη.

Αναπτύσσει την Ικανότητα Επίλυσης προβλημάτων την Παρατηρητικότητα και την Φαντασία του.

Ενισχύει τις Κοινωνικές Δεξιότητες του καθώς εργάζεται σε ομάδες για την ολοκλήρωση του κάθε Project.

Αναπτύσσει τις ικανότητες που απαιτεί ο Εργασιακός Χώρος τον 21ο αιώνα.

Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου ρομποτικής οι μαθητές ξεκίνησαν το ταξίδι στην τεχνολογία ακολουθώντας τις οδηγίες των εφαρμογών με απώτερο σκοπό την εκμάθηση των δυνατοτήτων που παρέχουν τα εν λόγω σετ πομποτικής και στη συνέχεια να είναι στη θέση να δημιουργήσουν με τη φαντασία τους τα δικά τους ρομπότ.

Αυτός ο στόχος επιτεύχθει καθώς δημιούργησαν με την φαντασία τους ζωγραφίζοντας τα δικά τους ρομπότ που θα βοηθούσαν μελλοντικά στην Συγκομιδή και στην Ανακύκλωση σκουπιδιών. (Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Προφυλλίδης Ιορδάνης)


Ε' ΤΑΞΗ

Η κλίση του άξονα της Γης και οι εποχές του χρόνου

Οι νέες τεχνολογίες βοηθούν σημαντικά στην αποτελεσματικότερη διδασκαλία πολλών γνωστικών αντικειμένων. Με τα σύγχρονα μέσα, που διαθέτουν, δίνουν τη δυνατότητα στους μαθητές να καταλάβουν, πιο εύκολα και πιο ευχάριστα, έννοιες και φαινόμενα, που με άλλες συνθήκες, θα κατανοούσαν με περισσότερο χρόνο και προσπάθεια.

Η κλίση του άξονα της Γης δημιουργεί το φαινόμενα των εποχών του έτους, τις διαφορετικές καιρικές συνθήκες, τη διαφορά διάρκειας ημέρας και νύχτας, τη διαφορά των σημείων κίνησης του Ήλιου στον ορίζοντα κ.ά. στη διάρκεια του έτους.

Η χρήση του υπολογιστή και του διαδικτύου στην τάξη, με προβολή εννοιολογικών χαρτών, φωτογραφιών, εκπαιδευτικών βίντεο, κινούμενων γραφικών κ.λ.π. βοήθησε τα παιδιά να καταλάβουν εύκολα και ευχάριστα την έννοια της κλίσης του άξονα της Γης και το πώς αυτό το φαινόμενο δημιουργεί τις διαφορετικές εποχές, τις διαφορετικές καιρικές συνθήκες, τη διαφορετική διάρκεια ημέρας και νύχτας, τη διαφορετική κίνηση του Ήλιου στον ορίζοντα κ.λ.π. σε όλη τη διάρκεια του έτους.

Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παρουσίαση του οπτικοακουστικού υλικού και συμμετείχαν στις συζητήσεις, που ακολούθησαν, με τις γνώσεις και τις απορίες τους. Ο διαθέσιμος χρόνος δεν ήταν αρκετός, ώστε να ικανοποιήσει την προθυμία τους, να εξερευνήσουν περισσότερο το γνωστικό αντικείμενο. (Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Κουρτίδης Αμοιρίδης Κων/νος)


ΣΤ' ΤΑΞΗ

Τα εκπαιδευτικά πακέτα «Αλφαβητάρι Οικονομικών» εξελίσσονται γύρω από 5 άξονες:

·         Ανακάλυψη δεξιοτήτων & Προσωπική ανάπτυξη

·         Δικαιώματα & Δεσμεύσεις

·         Αποταμίευση & Κατανάλωση

·         Στοχοθέτηση & Προϋπολογισμός

·         Κοινωνική & Οικονομική Επιχειρηματικότητα

Τα θέματα των εργαστηρίων προσέλκυσαν το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών, καθώς από την πρώτη στιγμή ήθελαν να εξερευνήσουν το Αλφαβητάρι των Οικονομικών της Action Aid, μέσα από δραστηριότητες ψυχοπαιδαγωγικής ενδυνάμωσης, δραστηριότητες που εισάγουν τους μαθητές σταδιακά στην κατανόηση βασικών οικονομικών εννοιών, βήματα για σχεδιασμό και υλοποίηση δράσεων μέσα από ομαδική συνεργασία, εποικοδομητικό διάλογο, Ιδέες και εργαλεία για το πώς μπορεί να αξιοποιηθούν οι νέες γνώσεις και δεξιότητες στην καθημερινή ζωή, πετυχημένα παραδείγματα μέσα από βιωματική μάθηση και παιχνίδι, δραματοποίηση και παιχνίδια ρόλων, παρακολούθηση βίντεο  στο youtube, την εύρεση πληροφοριών μέσω της μηχανή αναζήτησης της google σχετικά με την Action aid, έγιναν βιντεοπροβολές, είδαμε κινούμενα σχέδια, δημιουργήσαμε αφίσες στον Η/Υ. Η ενασχόλησή τους με τα 7 εργαστήρια, που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των δύο μηνών, έφερε στην επιφάνεια πρότερες – προϋπάρχουσες γνώσεις, οι οποίες οργανώθηκαν, συζητήθηκαν, αναλύθηκαν και διασαφηνίστηκαν. Τα εργαστήρια είχαν ιδιαίτερα ψυχαγωγικές, ευχάριστες και παιγνιώδεις δραστηριότητες. Χωρίσαμε το πρόγραμμα σε 6 ενότητες σύμφωνα με τους 5 άξονες του προγράμματος και σε κάθε ενότητα ασχοληθήκαμε με επιμέρους δραστηριότητες. (Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Καμτσίκη Πετρούλα)